The startup launchpad

MakeItCount

MakeItCount

2 000 000 dollár serpenyőre a Kickstarteren

Amikor azt hiszed, hogy serpenyőt veszel, pedig feelinget vásárolsz

2020. január 13. - Kondorosi Kinga

2019. október végén debütált Kickstarteren a Prepd Skillet all-in-one serpenyő. Egy hónappal később, a kampány végén több, mint 1,6 millió dollárral zártak, de itt nem álltak meg - helyesen tették egyébként – átköltöztek az Indiegogora és azóta átlépték az 1,9 millió dollárt. Amikor először találkoztam a Prepd Skillett-tel a Kickstarteren, nem értettem, hogyan tud ennyire jól működni ez a kampány: a Kickstarteren jellemzően high-end technológiai projektek szoktak több millió dollárt összeszedni, vagy olyan ötletes dolgok, amelyek rögtön virálissá válnak a megjelenést követően. Ehhez képest ez meg egy khm..... serpenyő. Az ilyen kampányokból elképesztően sokat lehet tanulni, úgyhogy ássunk a dolog mélyére és lássuk, miért gondolta 12 000 ember, hogy neki Kickstarterről kell serpenyőt vásárolni a helyi Vasedény helyett.

Mit tud a serpenyő? (Nagy meglepetésre azért ne számítsatok)

Öntött vasból készült, tapadásmentes bevonattal. Gáz, villany és indukciós tűzhelyen természetesen használható, de a grillrácsot és a tábortüzet is bírja. 2 méretben választható, ha pedig nem tudunk választani, akkor kedvezményesen megvásárolhatjuk a szettet 169 dollárért

skillet.jpg

Instafriendly minimálserpenyő

Ha szigorúan csak a serpenyő fizikai tulajdonságaira koncentrálunk akkor ennyi lenne a bejegyzés, innen már minden marketing és épp ez a lényeg!

Kristálytisztán

Végtelenül egyszerű termék – nyilván a készítők nem így gondolják – de egy serpenyőn nincs is mit túlbonyolítani, mindenki tudja mire való.
Letisztult design, ami nem csak a termékre vonatkozik, hanem az egész kampányoldalra. Áttekinthető, nincs túlmagyarázva, ha valaki lusta lenne elolvasni a szöveget, a GIF-eken keresztül érti azonnal megérti miről van szó.

A leghétköznapibb kajákkal mutatják be a használatot, átgörgetve az oldalon már látjuk a lelki szemeink előtt, hogyan fogjuk sütni a tojást, csirkecombot és a steaket is a serpenyőben. A vegákra/vegánokra is gondoltak, őket a kelbimbóval céloztak meg (azért az tök vicces, hogy szerintük itt a kelbimbó volt a legérdekesebb választás).

A rewardok/perkek (a konkrét termék, amit meg fogsz kapni) esetében sincs túlbonyolítva a dolog. Két méret van, egyesével is megvásárolható, de szettben is kapható, ráadásul dupla szettben is (2x2 serpenyő) ...végülis anya is biztosan örülne egy új serpenyőnek.

Serpenyő = Életérzés

Már nem elég kiváló minőségű terméket gyártani, nem a legjobb terméket fogják megvásárolni az emberek, hanem azt amelyiknek jobb a marketingje. Végigpörgetve a kampányoldalt annak is megjött a kedve a serpenyőben sütéshez, aki még teát sem főzött (ártézi vízből) életében. A serpenyőhöz hozzákapcsoltak egy életérzést, amiben a főzés egy élmény, egy közösségi tevékenység. A designer serpenyő pedig tényleg annyira jól néz ki, hogy akár konyhai dekoráció is lehet. Mondjuk jó eséllyes sok backernél az is lesz végül :D.

tothefacebookpage.jpg

A kiegészítő fontos

Két, szintén egyszerű kiegészítőt dobtak piacra a serpenyő mellé, hőálló bőr fogantyút és szilikon alátétet, 15-15 dollárért akciósan. Illetve egy online receptkönyvet is kapnak a backerek, ha kifogynának az ötletekből.

Ki vesz 30 ezer Ft-ért serpenyőt!? Az, aki 15 ezerért uzsidobozt.

A Prepd csapatnak ez a 3. sikeres Kickstarter kampánya, szóval tudnak valamit.

2016-ban indultak a Prepd Packkel, amely az ételtároló dobozok királynője. A design magáért beszél, praktikus és környezetbarát, újrahasznosított anyagokból készült. A lényeget még nem is mondtuk, 2,93 millió dollárt gyűjtöttek össze a projekt életre keltéséhez. A kampány során volt egy igazán ütős üzenetük: Ints búcsút a szomorú íróasztali ebédnek! (Eredetiben ennél jobban hangzott: Say goodbye to your #SadDeskLunch!) A multis íróasztalon biztosan jobban mutat ez a doboz egy starbucksos bögre mellett, mint egy Tupperware.
2 évvel később 2018-ban megalkották a Prepd Colors-t, amely az ételtároló doboz színes verziója volt. A korábbi eredményhez képest itt csak mérsékelt sikert arattak, fél millió dollár körül gyűjtöttek. Idén ősszel pedig debütáltak a Prepd Skillettel.

prepd_collage_v3.jpg

3 termék, 3 sikeres crowdfunding kampány

Tanulságos

Mindhárom kampányt Kickstarteren futtatták, majd a kampány végeztével átköltöztek az Indiegogo Indemandre.

Az Indemand egy elképesztően hasznos platform, amely segít a crowdfunding kampány zárása után is további előrendeléseket felvenni, mindaddig míg folyik a gyártás. Olyannyira hasznos platform volt a Prepd számára, hogy az első kampányuk esetében így sikerült megduplázniuk a Kickstarteren gyűjtött pénzt és zárniuk a történetet majdnem 3 millió dollárral (800-850 millió Ft). Arról, hogy ez miért jó stratégia a Kickstarter vs. Indiegogo bejegyzésünkben olvashatsz.

A Prepd Pack esetében 30 000 ember vásárolt a fenti két platformon. A célösszeget a Prepd Skillet esetében 10 000 dollárra lőtték be (a dobozoknál 25-25 000 dollár volt ez a szám). Nyilvánvalóan 1000 %-ban tisztában voltak vele, hogy ezt nem csak elérni fogják, de jócskán túlszárnyalni. Ami azért érdekes, mivel jellemző megjelenítési forma Indiegogon és Kickstarteren is, hogy számszerűsítik hogy áll egy kampány a finanszírozásban. Ha azt látják az emberek, hogy 12000%-nál jár a termék, még nagyobb eséllyel fognak kattintani, hogy megnézzék mi folyik ott, mintha azt látják, hogy 120%-os a kampány teljesítése.

Ezen felül (bár erről keveset tudunk) a Kickstarter saját algoritmusa is kiemelten fogja kezelni azt a kampányt, ami elérte a kampánycélját pár óra alatt, így jó eséllyel kiemelik majd a hírlevelükbe, megjelenik a hivatalos Facebook felületeken és persze a Kickstarter nyitólapján is, ami csak még tovább fogja pörgetni a kampánybevételeket.

Ezt a tényezőt még meglovagolta egy Indiegogos baki, és így nézett ki a hírlevelükben a Prepd Skillet:


Az egy hibás szám, valamiért sikerült ide behúzniuk a Kickstarteren összegyűjtött pénzösszeget felszorozva 100-zal. A helyes szám egyébként 19 000 % körül lenne, ami szintén figyelemreméltó.

ig_newsletter_fail.png

Amikor elszállt a memória számítás közben

Kedvencek

Az Indiegogonak és a Kickstarternek is van egy saját megkülönböztető jelölése azon projektek számára, akik az adott platform csapatának személyes kedvencei lettek. A Kickstarter egy „Project We Love” felirattal jelzi, amely a megjelenik a kampányoldalon és a keresőnézetben is. A Prepd mindhárom kampányával bekerült ebbe az abszolút szubjektív szempontok szerint elbírált kategóriába.

Az Indiegogo más módszert alkalmaz, ők heti kedvenceket válogatnak, és az adott héten jelzik csak a kampányoldalon ezt az elismerést. A Skillet jelenleg a heti kedvencek között szerepel, visszamenőleg sajnos nem tudjuk, hogy a Pack és Colors és bekerültek-e, de van egy tippünk, hogy igen.

Tipikus crowdfunding termék?

Vannak olyan termékek, amelyek tipikusan jól mennek crowdfunding oldalakon, de a való életben, ha szükségünk van rájuk, teljesen más metodika mentén vásároljuk őket. Ha megszületik az igény egy új ételtároló dobozra, akkor a következő bevásárlás alkalmával megvesszük. Ha az igény irányából indulunk, akkor az internet kihagyásával is gyorsan eljuthatunk a megoldáshoz, és azért valljuk be, hogy az uzsidoboz és a serpenyő sem tipikusan az a termék, amit interneten vásárolunk. Viszont, ha megfordítjuk a folyamatot, például instán szembejön a high-end uzsonnásdoboz, van rá esély, hogy megtetszik, megvesszük.

Óriási eredmény, ha sikerül bármelyik platform organikus flow-jába bekerülni és kvázi hátradőlve élvezni, hogy az algoritmus dolgozik helyettünk és generálja a bevételt. De mi történik azután, hogy véget ér egy kampány, legyártják, majd kiszállítják a termékeket!? Ezután kezdődik a valós piaci teszt, hogy tényleg életképes-e a termék. Ezután kell kezdődnie egy stratégiának a hosszútávú működéshez és folyamatos értékesítéshez.

Szerettünk volna keresni adatokat az értékesítésről és bevételekről a Prepd háza táján az egyes kampányok közötti időszakból, de nem találtunk semmit. Két elméletünk van, az egyik, mint a Pebble esetében, nem sikerült a Kickstarteren kívül fenntartani az érdeklődést, és értékesíteni a termékeket, éppen ezért nyúltak vissza mindig a crowdfundinghoz. Mivel ennek a történeknek igen szomorú vége lett, ugorjunk is a másik verzióra:

Nincs semmi gond az értékesítéssel, de az új termékek bevezetésénél a leghatékonyabb marketing eszköznek a Kickstartert látják, plusz így nem kell tőkét bevonniuk a gyártás finanszírozására. Mivel elképesztően jól építették fel mindhárom kampányukat, szimpatikus az általuk képviselt üzenet, mi mindenképpen a második verziót reméljük és kívánjuk nekik.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://makeitcount.blog.hu/api/trackback/id/tr4715405422

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása