The startup launchpad

MakeItCount

Már 25 éves vagy és még mindig nem futott be a startupod?

Ne érezd magad rosszul, a statisztikák szerint még nem kell eltemetned magad! Sőt!

2020. március 31. - Kondorosi Kinga

 

zuckerberg_2.jpg

Mindenki azt hiszi, hogy a sikeres startup vállalkozó jellemzően a 20-as évei elején járó fiatal. A média szinte rocksztárként ünnepli az egyetemista korú startuppereket és sok befektető is úgy gondolja, hogy egy fiatal CEO-val borítékolható a siker. Mennyi ebben az igazság? 35 évesen már ne is akarjon startupot építeni az ember, mert már késő? Már megint kutatásokban és statisztikákban keressük a választ. Ha szeretnéd, hogy kicsit nyugodtabban tudj élni, dolgozni és ne érezd egyfolytában azt, hogy elkéstél, akkor ez a bejegyzés neked szól. 

Tovább

Így költöttek dollármilliókat startupok a Super Bowl-ra

Amikor a kockázati tőkések pénzén vásárolnak reklámidőt

e08676-20180204-superbowl-color26_2.jpg

2000. január 30-án egyetlen mondat jelent meg a 130 millió Super Bowl néző képernyőjén „Ez a legrosszabb reklám a Super Bowl történetében”.

A reklám igazi házibarkács volt, amit egy viszonylag ismeretlen startup (Lifeminders.com) alapítói forgattak kevesebb, mint 6 nap alatt. A 30 másodperces reklám 2,1 millió dollárjába került a startupnak.

Tovább

Miért vérzik el a legtöbb startup és mit taníthat nekünk erről az igazi vasember?

Hogyan nem őrült meg Elon Musk miközben sikerre vitte a TESLÁ-t és a SPACEX-et?

4c_musk_makeitcount_cover.jpg

Mi az, amire a legjobban kell figyelnünk, amit soha semmilyen körülmények között nem engedhetünk ki a kezünkből? A finanszírozás biztosítása? A stratégiai döntések saját kézben tartása, a vezetői kontroll? Habár ezek kulcsfontosságúak a sikerhez, mégsem ezekre érdemes a leginkább fókuszálni. Közhelynek számít, de ahhoz, hogy átütő sikert érhessünk el, elsősorban magunkon kell dolgoznunk.

Tovább

2 000 000 dollár serpenyőre a Kickstarteren

Amikor azt hiszed, hogy serpenyőt veszel, pedig feelinget vásárolsz

2019. október végén debütált Kickstarteren a Prepd Skillet all-in-one serpenyő. Egy hónappal később, a kampány végén több, mint 1,6 millió dollárral zártak, de itt nem álltak meg - helyesen tették egyébként – átköltöztek az Indiegogora és azóta átlépték az 1,9 millió dollárt. Amikor először találkoztam a Prepd Skillett-tel a Kickstarteren, nem értettem, hogyan tud ennyire jól működni ez a kampány: a Kickstarteren jellemzően high-end technológiai projektek szoktak több millió dollárt összeszedni, vagy olyan ötletes dolgok, amelyek rögtön virálissá válnak a megjelenést követően. Ehhez képest ez meg egy khm..... serpenyő. Az ilyen kampányokból elképesztően sokat lehet tanulni, úgyhogy ássunk a dolog mélyére és lássuk, miért gondolta 12 000 ember, hogy neki Kickstarterről kell serpenyőt vásárolni a helyi Vasedény helyett.

Tovább

A startup, aki 45 milliárd dollárt bukott egy nap alatt - A WeWork story

Jól olvastad, tényleg 45 milliárd dollárt veszített

wefail.png

Mi köze lehet egy amerikai közösségi irodahálózatnak a Törökországban meggyilkolt szaúdi újságíróhoz? Miért szedte darabjaira a céget a Wall Street a részvénykibocsátás előtt, hogy aztán a remélt 65 milliárdos érték helyett "csak" 20 milliárdra értékeljék a vállalkozást? Most megismerheted 2019, de talán az elmúlt 5 év legnagyobb startup bukásának történetét, amiben Japán második leggazdagabb embere, a szaúdi koronaherceg és egy excentrikus izraeli startupper játszotta a főszerepet. Kapaszkodj meg, izgalmas story jön, sok fordulattal és még több tanulsággal. 

Tovább

Kickstarter vagy Indiegogo?

Hol futtasd a kampányodat? Melyik platformnak mi az előnye?

chuck-norris-vs-bruce-lee-2.jpg

Ha közösségi finanszírozásról van, szinte mindenki a két legnagyobb platformra gondol. De mégis milyen különbségek vannak a Kickstarter és az Indiegogo között? Mi alapján válassz, ha crowdfunding kampányt tervezel? Nekünk már mindkét platformmal vannak tapasztalataink, így most egy olyan összehasonlítást olvashatsz, ami segít dönteni a kérdésben.

Tovább

5+1 legnagyobb Kickstarter és Indiegogo bukta

Milliárdos kampányok, amikből nem lett semmi

Ha támogattál már pénzzel kampányt a Kickstarteren vagy az Indiegogon, akkor biztos ismerős a gyomorszorító érzés, ami minden esetben elfog, amikor megnyomod a "Back this project" gombot. Keresztet vetsz a pénzedre és reménykedsz benne, hogy valamikor majd tényleg megkapod a terméket, de legalábbis valami hasonlót, mint amit a kampány készítői ígértek. A félelmed nem alaptalan, ugyanis minden 10 sikeres kampányra jut 1, amelyik végül soha nem szállítja az ígért terméket (és legtöbbször le is húzza a rolót örökre). Mi most készítettünk egy összeállítást a legnagyobb port kavart szuper-sikeres Kickstarter és Indigeogo kampányokról, amelyek végül sosem teljesítették az ígéreteket.

Tovább

Így nyertünk 15 000 EUR-ot startup versenyekkel! De mi az, ami még ennél is többet ér?

Ha korábban találkoztál már a blogunkkal, akkor ismerheted a projektünket, amit Kickstarterre vittünk. (Ha nem, akkor katt ide.)

A Kickstarter sikerén felbuzdulva úgy döntöttünk, még komolyabban vesszük a dolgot és a termék mellett most azt is kidolgozzuk, milyen piacokra szeretnénk eljuttatni az AquaShieldet, milyen vásárlókat szeretnénk célozni és úgy egyáltalán milyen jövőt szánunk az AquaShieldnek. Ha még sosem foglalkoztál ilyen jellegű üzleti tervezéssel, akkor viszonylag nehéz rajta fogást találni, így mi is kicsit tanácstalanok voltunk mi legyen a következő lépés.

Tovább

Kickstarter kampány előkészítés: Így építs saját crowd-ot a funding-hoz

Automatizált adatbázis építés

Az elmúlt 4 évben végtelen mennyiségű Kickstarteres anyagot olvastam miközben a saját kampányunkat készítettem elő és volt egy pár dolog, ami minden ilyen jellegű írásban szerepelt: csinálj jó videót, építs csapatot, készülj fel a kampányra, építs közönséget! Okés, köszi, de hogy konkrétan hogyan érdemes ennek nekifogni, arról már nem sok értelmes infót találni. Érthető, hogy erre nincs bevált, minden kampányra alkalmazható recept, de én most mégis megpróbálok neked pár kapaszkodót adni.

7250_jmshowmethemoney.jpg

Viszonylag sokat foglalkozom online marketinggel, ezért ezen a téren volt némi előnyöm. Az adatbázisépítés az én esetemben egy hagyományos email-lista építését jelentette hírlevelek kiküldése céljából. Ha valami hasonlóban töröd a fejed te is, akkor olvass tovább, mert itt lépésről lépésre leírom hogyan érdemes nekifutnod.

Tovább

Mennyi esélyed van a sikerre a Kickstarteren?

Milyen típusú projektekkel gyűjtik a legtöbb pénzt? És konkrétan mennyi pénzről van szó? Szételemezzük a statisztikákat.

Régóta olvasója vagyok a The Hustle hírlevelének (a Szilícium völgyben ezt böngészik reggel a szójalatte mellett a startupperek) és most beleakadtam egy hosszabb elemzésbe, ami a Kickstarter saját adatai alapján próbálja meghatározni milyen típusú projektek lehetnek sikeresek, illetve hogy mennyi pénzt tudnak összeszedni ezek a projektek.

Zachary Crockett eredeti írását itt olvashatjátok.

header.gif

Elöljáróban még annyit, hogy nekem hatalmas segítség lett volna, ha ezt a cikket azelőtt olvasom, hogy elindítom a Kickstarter kampányomat, úgyhogy remélem lesz, akinek segíteni fognak ezek az infók.

Tovább